Artikkel

[Video]Sopra Steria tiltrekker seg talenter ved fokus på sertifisering

Kommunisert riktig, kan en Great Place To Work-sertifisering være en effektiv måte å vise omverdenen at du er en god arbeidsplass. Men hvordan kommuniserer du det best? Vi spurte en av Norges beste arbeidsplasser, Sopra Steria, om hvordan de bruker sertifiseringen i rekrutteringsarbeidet.

– Å bare skrive i annonsene at vi har et godt arbeidsmiljø er lite troverdig. For oss har det vært viktig å få en tredjepart til å bekrefte at vi faktisk er et godt sted å jobbe.

Det forteller HR-manager i Sopra Steria, Anders Palerud. Etter at konsulentselskapet ble sertifisert av Great Place To Work for elleve år siden, har de vært rangert blant landets ti beste arbeidsplasser. Ikke minst har selskapet blitt kåret til Norges arbeidsplass i kategorien for over 500 ansatte hele to år på rad.

Det sier kanskje seg selv at det både er effektivt og nyttig å bruke utmerkelsene i rekrutteringssammenheng. Spørsmålet er hvordan. Vi tok fatt i kameraet og dro til Sopra Steria i Oslo for å bli litt klokere på problemstillingen:

 

 

"Vi oss har det vært en reise på veldig mange måter. Det har handlet om at det skal tydelig for oss selv også, hva slags kultur vi har og hva slags kultur vi ønsker å ha. Vi har jobbet strukturert gjennom feedbacken vi har fått fra Great Place to Work, både gjennom kulturrevisjonen, men også gjennom medarbeiderundersøkelsen."