Utvikling av kultur og ledelse starter med innsikt
.png?width=463&height=590&name=Puls%20hero%20(2).png)
Vet du hvordan medarbeiderne faktisk opplever kulturen og ledelsen i virksomheten? Vi hjelper virksomheter med å måle, forstå og utvikle arbeidsmiljøet – på en måte som styrker både resultatene og merkevaren.
Trenger du hjelp til å komme i gang?
Mange tror de vet hvordan kulturen oppleves. Få måler den.

Verdier på veggen og gode intensjoner er ikke nok. Det som virkelig betyr noe er hvordan medarbeidere faktisk opplever hverdagen – relasjonen til leder, graden av tillit, og om kulturen oppleves inkluderende og meningsfull.
- Kun 1 av 3 ansatte i Europa opplever at deres leder er tydelig på retning og forventninger.
- Ledernes blindsone beskriver gapet mellom hvordan ledelsen tror kulturen oppleves – og hvordan medarbeiderne faktisk opplever arbeidsplassen sin.
Hva er effekten av å jobbe med kultur og ledelse?
Kultur- hvordan vi gjør ting hos oss - avgjør hvor effektivt vi faktisk samhandler og kan sees på som organisasjonens software. Forskning viser at virksomhetskultur spiller en nøkkelrolle på områder som produktivitet, gjennomføringskraft, endringsevne og måloppnåelse.
En god arbeidsplass er et sted hvor du har tillit til de du jobber for og med, er stolt av jobben dere gjør, og føler fellesskap med dine kollegaer.

Mål opplevelsen – utvikle kulturen.
Great Place to Work hjelper virksomheter i hele landet med å forstå hva som skaper en sterk kultur og godt lederskap sett fra medarbeidernes perspektiv.
Vårt konsept inkluderer:
- Employee Survey plattform – en forskningsbasert medarbeiderundersøkelse som måler tillit, mening, fellesskap og ledelse - les mer om vår plattform.
- Ekspertise – støtte i hvordan bruke data strategisk og praktisk for å utvikle kultur og ledelse i organisasjonen gjennom prosess og handling.
- Anerkjennelse - Sertifisering som et Great Place To Work
Resultatet er en tydelig retning for kulturutvikling – og en bedre opplevelse for både ansatte og ledere.
Last ned vår ebok om hvordan lykkes med medarbeiderundersøkelser.

Ledere former kulturen – og kulturen former resultatene

Funn fra vår europeiske studie viser at:
- Ledere som involverer og anerkjenner medarbeidere skaper mer engasjement
- Tydelig ledelse gir økt lojalitet, retning og psykologisk trygghet
Men ledelse skjer ikke i et vakuum. Kultur og ledelse må utvikles i samspill – basert på innsikt, ikke antakelser.
Les mer om hvordan Nevion har styrket sin kultur og ledelse gjennom samarbeid med Great Place To Work.
Vil dere være en attraktiv arbeidsgiver? Start med kulturen.
Virksomheter med høy grad av tillit og tydelig ledelse scorer også høyest på attraktivitet. Derfor handler en god employer branding-strategi ikke bare om hvordan man kommuniserer, men om hva man faktisk tilbyr på innsiden.
Les mer om Employer branding